CELE I ZADANIA PLACÓWKI
- Drukuj"/> artykuł: CELE I ZADANIA PLACÓWKI"/>
- Zapisz jako pdf"/> artykuł: CELE I ZADANIA PLACÓWKI"/>
CELE I ZADANIA SZKOŁY
Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające program wychowawczy szkoły i
program profilaktyki dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb środowiska, a w szczególności:
1. Zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania poprzez:
1) wybór i realizację szkolnego zestawu programów nauczania i podręczników szkolnych,
2) wprowadzanie skutecznych form nauczania z uwzględnieniem zdobyczy wiedzy z zakresu dydaktyki,
3) zatrudnienie wykwalifikowanej kadry nauczycieli i dbałość o ustawiczne podnoszenie jej kwalifikacji,
4) zapewnienie środków dydaktycznych wspierających nauczanie,
5) zapewnienie bezpiecznych warunków odbywania zajęć i przebywania uczniów na terenie szkoły.
2. Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia sześcioletniej szkoły podstawowej i kontynuowania nauki w
gimnazjum.
3. Kształtuje środowisko wychowawcze stosownie do warunków szkoły i wieku ucznia poprzez:
1) opracowanie i realizowanie programu wychowawczego szkoły
zaopiniowanego przez rodziców,
2) opracowanie i realizowanie programu profilaktycznego dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów,
3) systematyczne diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów,
4) organizowanie apeli i uroczystości szkolnych poświęconych ważnym wydarzeniom z życia kraju i szkoły, rocznicom historycznym, sprawom wychowawczym itp.,
5) organizowanie spotkań z rodzicami,
6) pedagogizacę rodziców,
7) dobór tematyki godzin do dyspozycji wychowawcy.
4. Sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb, między innymi poprzez:
1) prowadzenie stałych dyżurów nauczycielskich zgodnie z harmonogramem ustalonym przez dyrektora szkoły,
2) zapewnienie odpowiedniej ilości opieki osób starszych zgodnie z odrębnymi przepisami podczas zajęć poza terenm szkoły i w trakcie wycieczek organizowanych przez szkołę,
3) udzielanie uczniom potrzebującym w miarę posiadanych środków pomocy materialnej lub rzeczowej w formie zasiłku losowego, wyprawki szkolnej, wypożyczania podręczników.
5. Udziela uczniom pomocy pedagogicznej i psychologicznej poprzez:
1) umacnianie wiary dziecka we własne siły i w zdolność osiągania wartościowych i trudnych celów,
2) wyrównywanie i korygowanie braków wynikających z deficytów rozwojowych,
3) prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych,
4) dostosowanie treści i metod oraz organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów,
5) informowanie rodziców o możliwości korzystania z opieki psychologicznej i ze specjalnych form pomocy dydaktycznej,
6) przygotowanie dokumentów i kierowanie ucznia do PPP za zgodą rodziców.
6. Umożliwia uczniom rozwijanie szczególnych uzdolnień i zainteresowań poprzez:
1) organizowanie kół zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych,
2) dostosowanie zakresu i tempa uczenia się do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów.
7. Szkoła rozwija działania wychowawcze i zapobiegawcze wśród dzieci i młodzieży, u których zespół zjawisk psychicznych i oddziaływań środowiskowych stwarza prawdopodobieństwo powstania zależności od
środków odurzających lub substancji psychotropowych. Działalność wychowawcza i zapobiegawcza polega w szczególności na:
1) informowaniu o narkomanii i jej skutkach,
2) współpracy z rodzicami dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem,
3) poradnictwie w zakresie zapobiegania uzależnieniom,
4) organizowanie spotkań psychologa, pielęgniarki, przedstawicieli policji z rodzicami i uczniami.
8. W szkole organizuje się edukację prozdrowotną i promocję zdrowia psychicznego, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących zapobiegania uzależnieniom.
9. W szkole organizowana jest opieka nad uczniami niepełnosprawnymi:
1) dostosowuje się zabiegi wychowawcze mające na celu doprowadzenie do pełnej akceptacji dzieci niepełnosprawnych przez środowisko rówieśników,
2) uczniowie pełnosprawni włączani są do opieki i pomocy nad uczniami niepełnosprawnymi,
3) uczniowie z defektami fizycznymi kierowani są do przychodni
specjalistycznych na wniosek wychowawcy za zgodą rodziców,
4) diagnoza lekarska i wskazania specjalistów są w pełni wykorzystywane do
pracy z uczniami niepełnosprawnymi.
Załączniki
Brak załącznikówMetryczka
Wytworzono: | 2011-03-17 00:00 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2011-03-17 00:00 | przez: |
Podmiot udostępniający: | Zespół Szkolno-Przedszkolny Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Kingi w Borku | |
Odwiedziny: | 2123 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.